“ငါ႕ရွင္ ေၿခေထာက္က ဘာၿဖစ္၊ ေထာ႕နဲ႕ ေထာ႕နဲ႕ နဲ႕”
“အသြားမေတာ္တလွမ္း
ဆုိတဲ႕ အတုိင္း စဥ္းစားရင္း ေတြးရင္း လွမ္းတယ္၊ ၾကြတယ္၊ ထိတယ္ လုပ္လုိက္တာ၊ ေလွခါးေပၚက
ေခ်ာ္က်လုိ႕ ေၿခမ်က္စိေအာက္နားမွာ ေယာင္ေနတဲ႕ ဒုကၡအေသးစားေလး ထိေတြ႕ႏွိပ္စက္ခံေနရလုိ႕ပါကုိယ္႕လူရာ၊”
“အုိးးးးးးးးးး
ငါ႕ရွင္ နဲ႕ ေဝဒနိကေတာ္ၾကီးကား ၾကီးက်ယ္လွေပစြ ေဖ႕ဘုတ္ၾကီးသံနဲ႕ ေၿပာရရင္
(ဂုခ်ဳိက္ေရ
နာ႕ခ်င္)”
“ဟားဟား ကုိယ္႕လူရဲ႕
ေဖ႕ဘုတ္ စပီကင္ေတာ္ၾကီးက ပီသလွပါေပတယ္၊ ဒါေတာင္ မုိင္နာ ရွိေသးသပ ကုိယ္႕လူရ၊ ငယ္ငယ္
ေမ်ာက္မူးလဲေအာင္ ကဲ ခဲ႕ခ်ိန္တုန္းက ႏြားေဝွ႕ခံၿပီး ေမ႕ေတာင္ ေမ႕သြားလုိ႕ အေမနဲ႕ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြ
မနည္းႏွာႏွပ္ ယူရတဲ႕ အၿဖစ္မ်ဳိးလုိ ရာဇဝင္တြင္ေလာက္ေအာင္ ၾကီးက်ယ္ခဲ႕တဲ႕ ကုိယ္ေတာ္ပဲဟာ ဒီေလာက္ကေတာ႕ ဘာမွ ၿဖစ္ေပါင္၊ အခ်ိန္တန္ေတာ႕လဲ သက္သာတန္ေကာင္းပါရဲ႕ေလ”
“အိမ္းအိမ္း
ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ အေမ ေမြးေပးလုိက္တဲ႕ အတုိင္းေလးပဲ ေကာင္းတယ္ ၊ ဂရုစုိက္ပါ ငါ႕ရွင္ရ”
“ဟုတ္ကဲ႕ပါ
ကုိယ္႕လူေရ သန္႕က်ဳး သန္႕က်ဴး”
……………………………………………………………………
“အုိးဟုိး
ကုိယ္႕လူၾကီး အြန္လုိင္းၾကီးေပၚကေန စာလဲ မပါး၊ သတင္းလဲ မေရာက္၊ လူလဲမေတြ႕နဲ႕ ေပ်ာက္ခ်က္သား
ေကာင္းလွပါေသာေကာ၊ အြန္လုိင္းေပၚက စုံလင္လွတဲ႕ ေလလွဳိင္းေတြကုိမ်ား စိတ္ကုန္သြားေလေရာ႕သလား”
“မဟုတ္ေပါင္
ဗ်ာ၊ ဖ်ားနာၿခင္း တရားက က်င္ နာ ခံခက္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ေနတာ တစ္ပါတ္ ၾကီးမ်ားေတာင္ ရွိၿပီေကာေလ”
“ေအာ႕ တကယ္ၾကီးပဲလား”
“တကယ္ပါေလ႕”
“မသိေပါင္
ကုိယ္႕လူရာ ေပ်ာက္ၿခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားေတာ႕ ဘုရားေဟာတဲ႕ ‘နတၳိ ဗာေလ သဟာယတာ’ ဆုိတဲ႕ တရားနဲ႕
အညီ ‘ေနာင္ခ်ဳိ ရဲ႕ ေတာင္ပ်ဳိေလးမွာ ေစာင္ညဳိေလးနဲ႕’ မ်ား တရားအားထုတ္ထြက္ခြါသြားေလေရာ႕သလားလုိ႕
သာဓုေတြေတာင္ ကြ်ံမိေနေသး၊ ခုေတာ႕ ေရႊဇင္ေယာ္ ကုိင္မွာနားတာ ေၿခေထာက္ေညာင္းလုိ႕ မဟုတ္ေပပဲကုိးဗ်”
“အုိးဟုိးးးးး
ကုိရင္သာကီတုိ႕မ်ား တဖက္သားကုိ ေလွာင္မယ္ ေၾကာင္မယ္ ေထာင္မယ္ ဆုိရင္ေတာ႕မ်ား ႏွစ္ေယာက္မရွိပါေလ႕”…………..
“ဒီလုိလဲ
မယူဆေစခ်င္ေပါင္၊ အားနာပါးနာ ေၿပာရရင္ေတာ႕ ေဆးေလးဘာေလး ေသာက၊္ ေဆးခန္းေလးဘာေလး သြား၊
စုိးရိမ္သံ စြတ္ထားတဲ႕ စကားလုံးမ်ဳိးေတြကုိလဲ ရင္ထဲက တကယ္လုိလို ေၿပာတတ္ပါေသးတယ္ဗ်
ဟဲ ဟဲ”
“ေအးဗ်ာ ေဝဒနာေတြမ်ား
ကုိယ္႕ကုိ တြယ္တာစရာၾကီးမ်ား မွတ္ေနလား မသိ၊ စာေမးပြဲ ေၿဖခါနီးမုိ႕ ကုိယ္႕ရဲ႕ ခံႏုိင္ရည္
သမာဓိကုိ အကဲစမ္းေလေရာ႕သလားပဲ၊ ကုိရင္သာကီ တုိ႕မ်ားက် ဖ်ားတယ္လုိ႕ကုိး မၾကားဘူးေပါင္
က်န္းမာေရးေကာင္းခ်က္၊ ဒီက အရမ္းၾကားခ်င္ေနတာ ဟီးဟီး”
“တိန္ ေသပါပီ
ကုိယ္႕လူရာ၊ ကုိယ္႕လူရဲ႕ အဝိဇၨာ ထုထည္ၾကီးမားခ်က္ကေတာ႕ လက္ေၿမာက္ အရွဳံးေပးေလာက္ေအာင္
အံ႕ခ်ီးေလာက္ပါေပ႕၊ ဒီမွာ ကိုယ္႕လူရဲ႕ အဟမ္းအဟမ္း(ေခ်ာင္းဟန္႕သံ)၊ဆင္းရဲ ၿခင္းတရားကုိ
မသိသေရြ႕ကေတာ႕ သံသရာ တံတားရဲ႕ မုခ္ဦးဝကုိ ဘယ္ေတာ႕မွ ရွာေတြ႕လိမ္႕မယ္ မထင္ေလနဲ႕ဗ်၊”
“အံမယ္ ကုိရင္သာကီေတာင္
ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ စကားေတြ ပလႅင္ခံလုိ႕”
“သိပ္လဲ အထင္မၾကီးပါနဲ႕၊
ဒီမွာ နိဒါန သံယုတ္ထဲက အေစလကကႆပရဲ႕ အေၾကာင္းေလး ခုမွ ဖတ္လာလုိ႕ သတင္းစကားေလး ပါးခ်င္ခ်င္
ၿဖစ္ေနတာ”
“တိန္ ေသပီဆရာ
ပါပဲလား ဟရုိ႕၊ ကုိင္း ခါတုိင္းလုိပဲ ေၿပာခ်င္ရာသာ ေၿပာေပေရာ၊ ကိုယ္ နားေထာင္မေပးလဲ
အိပ္ရာေပၚထိ ဇြတ္လုိက္ေၿပာမဲ႕ သူဆုိေတာ႕ သည္းခံ နားေထာင္ေပးရဦးမေပါ႕”
“အဟဲ ငါ႕ရွင္ၾကီး
မွတ္သား သည္းခံ နားယူေပေလာ႕ေလ”
…………………………………………………………………….
“အေစလက ကႆပ
ဆုိတဲ႕ ပရဗုိဇ္က ၿမတ္စြာအရွင္ ရာဇၿဂဳိလ္ ၿမဳိ႕ေတာ္ထဲ ဆြမ္းခံၾကြေနတာ ၿမင္ေတာ႕ ‘ငါရွင္႕
ေနေကာင္းပါစ’ ဘာညာနဲ႕ ႏွဳတ္ဆက္စကားဆုိသတဲ႕ဗ်ာ၊ဒါနဲ႕ ၿမတ္စြာ အရွင္ကလဲ တေနရာမွာ ရပ္ေတာ္မူၿပီး
အေစလက ကုိ အာလာပ သလႅာပ စကားၿပန္ေၿပာေတာ႕အေစလက က အကမ္းတက္တယ္ဗ်၊ ဆြမ္းခံၾကြလုိ႕ ၾကြေနတဲ႕
အခ်ိန္မွန္းမသိ”
“ေအာ္ ဆက္ပါဦး
ဘာေတြ အကမ္းတက္တာလဲ”
“အရွင္ေဂါတမ
သင္သည္ အကြ်ႏု္ပ္ ကႆပ၏ အေမးၿပႆနာ ကုိ ေၿဖၾကားဖုိ႕ရာ ခြင္႕ၿပဳခဲ႕ပါမူ၊ အကြ်ႏု္ပ္သည္
သင္႕အား ၿပႆနာ ေမးလုိပါ၏ တဲ႕”
“ဒါနဲ႕ ၿမတ္စြာဘုရားက”
“ကႆပေပါ႕
ၿပႆနာ ေမးရမဲ႕ အခ်ိန္ မဟုတ္ေသး၊ ငါသည္ ရြာတြင္းသုိ႕ ဆြမ္းခံၾကြဆဲ အခ်ိန္ၿဖစ္၏ လုိ႕
ၿပန္ေၿဖေတာ္မူတယ္ဗ်ာ၊လူဆုိတာ အတၱကုိ ေရွ႕တန္းတင္တယ္ ဆုိတာ ဒီမွာ ေတြ႕ရတယ္ဗ်၊ကုိယ္ၿဖစ္ခ်င္တာပဲ
သိတယ္ေလ သူမ်ားဘက္ကုိ မၾကည္႕တတ္တဲ႕ အေၾကာင္းေလး”
“အင္း ရွည္လုိက္တာ
ကုိရင္သာကီရာ၊ ငါ႕ရွင္ရဲ႕ ဒႆနိက ဖေလာ္ေတြ ၿပီးမွ နားေထာင္မယ္ ေရွ႕ဆက္ဗ်ာ”
“အင္း အင္း
ဒါနဲ႕ အေစလကၾကီးက ဒီလုိၾကီးပဲ သုံးခါ ဆက္တုိက္ ဇြတ္ေလွ်ာက္တယ္ဗ်၊ သူ ၿပႆနာ ေမးခ်င္တယ္
ဆုိတဲ႕ အေၾကာင္း၊ ၿမတ္စြာအရွင္ကလဲ သုံးခါဆက္တုိက္ ဒီလုိပဲ ေၿပာတယ္ သူရြာတြင္းကုိ ဆြမ္းခံၾကြေနတဲ႕
အေၾကာင္း ဒါနဲ႕ အေစလက က ထပ္ကြန္႕တယ္၊ အုိး အရွင္ေဂါတမရဲ႕ ကြ်ႏု္ပ္က နည္းနည္းေလး ေမးလုိတာပါ
တဲ႕ေလ”
“ဒါနဲ႕ ၿမတ္စြာဘုရားက??”
“မတတ္သာတဲ႕
အဆုံး ခြင္႕ၿပဳေတာ္ မူလုိက္ရတာေပါ႕ဗ်ာ ဘယ္တတ္ႏုိင္မလဲ ဇြတ္ေလွ်ာက္ေနတာကုိး ကုိယ္႕လူလုိေပါ႕”
“အဲ႕ အဲ႕
ေၿပာရင္း ကုိယ္႕ဘက္လွည္႕လာၿပန္ၿပီ၊ ေရွ႕ဆက္ ေရွ႕ဆက္”
“အဟဲ အဲ႕မွာ
သူေမးတဲ႕ ေမးခြန္းေလးေတြက စိတ္ဝင္စားစရာဗ်၊”
“အရွင္ေဂါတမ
ဆင္းရဲၿခင္းတရားကုိ ကုိယ္တုိင္ၿပဳအပ္ပါသေလာ တဲ႕ စေမးတယ္၊
ၿမတ္စြာဘုရားက
‘ကႆပ ဤသုိ႕မဆုိလင္႕၊’
‘ဒါဆုိရင္ သူမ်ားၿပဳအပ္ပါသေလာ တဲ႕’
‘ကႆပ ဤသုိ႕မဆုိလင္႕’
ဒီလုိပဲ ၿမတ္စြာဘုရားက ထပ္ေၿပာတယ္၊
‘ဒါဆုိရင္ ကုိယ္တုိင္လဲ ၿပဳအပ္ သူတပါးလည္း ၿပဳအပ္ပါသေလာ
တဲ႕’
ၿမတ္စြာဘုရားကေတာ႕ ‘ကႆပ ဤသုိ႕ မဆုိလင္႕’ ပဲ၊
‘ဒါဆုိရင္ေပါ႕ဗ်ာ
ကုိယ္တုိင္ ၿပဳအပ္တာလဲ မဟုတ္ သူတပါးၿပဳအပ္တာလဲ မဟုတ္ဘူး ဆုိရင္ ဒီဆင္းရဲၿခင္းဆုိတဲ႕
တရားၾကီးက အေၾကာင္းမဲ႕ သက္သက္မ်ား ၿဖစ္လာေလသလား’ တဲ႕”
“အင္း ေတာ္ေတာ္
ကပ္သီးကပ္သပ္ႏုိင္တာပဲ ဆက္ပါဦး”
“ထုံးစံအတုိင္းပဲ ၿမတ္စြာဘုရားက ကႆပ ဒုန္႕ေဆးလုိက္သတ္စ္
ပဲ”
“အံမယ္ ကုိရင္သာကီ
စပီကင္ေတြ ဘာေတြ ထည္႕ညွက္လုိ႕ ဘယ္က သင္လာတာတုန္း ဟားဟ”
“အသာေနစမ္းပါ
ကုိယ္႕လူရာ ဦးအဂၢရဲ႕ စပီကင္စာအုပ္ေတာ္ၾကီးထဲက စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ရွာၾကံၿပီး ေၿပာခ်င္လြန္းလုိ႕
ဒီတစ္လုံးေလး က်က္ထားတာပါ”
“ထားပါေတာ႕
ထားပါေတာ႕ ဆက္ပါဦး”
“ဒါဆုိရင္ဗ်ာ
အရွင္ေဂါတမ ရဲ႕ ဆင္းရဲၿခင္းတရား ဆုိတာ မရွိလုိ႕လားဗ် ဆက္ေမးတယ္၊ၿမတ္စြာအရွင္က ‘ဟဲ႕
ကႆပရဲ႕ ဆင္းရဲၿခင္းဆုိတာ ရွိတာပါ႕ဟ’ လုိ႕ ထပ္မိန္႕တယ္ဗ်၊အေစလက ကႆပၾကီး နည္းနည္း ေထြသြားတယ္
ထင္တယ္ ကုိယ္႕လူေရ၊ စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႕ ေနာက္ဆုံး ေမးခြန္းေလး တခြန္းကုိ ေမးလုိက္ပါေလရဲ႕ဗ်၊
‘ဟင္ အရွင္ေဂါတမ….. က်ဳပ္ကေတာ႕ အထင္ၾကီးလုိက္ရတာ ဒါဆုိရင္ ခင္ဗ်ားက ဆင္းရဲၿခင္းတရားကုိ
မသိမၿမင္ဘူးေပါ႕ဗ် တဲ႕’
“အဲ…….. အဲ႕ဒါနဲ႕
ၿမတ္စြာဘုရားက ဘာၿပန္ေၿပာလဲ”
“ၿမတ္စြာဘုရားက
ကႆပ ငါသည္ ဆင္းရဲၿခင္းတရားကုိ သိလဲ သိ၏၊ ၿမင္လဲ ၿမင္ေတာ္မူ၏ လုိ႕ေၿဖေတာ္မူလုိက္ပါေလေရာ”
“ေအာ႕ အေစလက
ၾကီး နေဝတိမ္ေတာင္ၿဖစ္မယ္ ဆုိလဲ ၿဖစ္ခ်င္စရာဗ်ာ က်ဳပ္ေတာင္လည္ေနၿပီ”
“မပူပါနဲ႕ေလ
ကုိယ္႕လူက သၿဂိဳလ္ ေၾကၿပီးသားပဲဟာ၊ဒါနဲ႕ အေစလ က ၿမတ္စြာ အရွင္ကုိ သူ ဆင္းရဲၿခင္း ဘယ္လုိေၾကာင္႕
ၿဖစ္ေပၚလာတယ္ ဆုိတာ နာခ်င္တဲ႕ အေၾကာင္း နားပူတုိက္ရပါေကာလားဗ်၊”
“ဒါနဲ႕ ၿမတ္စြာအရွင္ေတာ္က…….
အေစလက လူတေယာက္ဟာ ဆင္းရဲၿခင္းတရားကုိ ‘ငါလုပ္တယ္ ငါၿဖစ္တယ္ ငါခံစားတယ္’ ဆုိတဲ႕ အယူရွိေနရင္ေတာ႕
ထုိသူဟာ သႆတ ဒိ႒ိ ဆုိတဲ႕ အယူ ရွိေနလုိ႕ပ၊ အေစလကရဲ႕ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႕မွာ ၿဖစ္ေနတဲ႕ ဆင္းရဲၿခင္းတရားကုိ
ဒီဆင္းရဲၿခင္းဟာ ‘သူမ်ားလုပ္လုိ႕၊ ဘယ္သူက ဘာလုပ္ထားလုိ႕ ငါဒီလုိ ခံစားေနရတာ’ ဆုိတဲ႕
အယူရွိေနၿခင္းဟာလဲ ဥေစၦဒ ဒိ႒ိ အယူရွိေနလုိ႕ပင္ ၿဖစ္တယ္၊ အေစလက ငါဘုရားရွင္တုိ႕သည္ ထုိ
အယူ အစြန္းႏွစ္ပါးတုိ႕မွ လြတ္ကင္းေသာ တရားေတာ္ မ်ဳိးကုိသာ ေဟာၾကားေတာ္ မူေပ၏၊ လုိ႕
မိန္႕ေတာ္မူကာ ………….ငါ႕ရွင္ ေန႕တုိင္းရြတ္ရြတ္ေနတဲ႕ အဝိဇၨာ မသိမွဳေၾကာင္႕ ၿပဳစီရင္မွဳ
သခၤါရတရားတုိ႕ သည္ ၿဖစ္ေပၚလာေပ၏ စသည္ၿဖင္႕ ‘အဝိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာ’ ဆုိတဲ႕ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္
ေဒသနာေတာ္ၾကီးကုိ ေဟာေတာ္ မူပါေရာလားဗ်၊ကုိယ္႕လူကေတာ႕ သိၿပီးသားဆုိေတာ႕ အက်ယ္နည္း မေၿပာၿပေတာ႕ဘူး ေနာ္”
“အင္း ေက်းဇူးတင္ပါရဲ႕
ကုိရင္သာကီရယ္၊ ဒီလုိေလး ေပယ်ာလ ထုိးၿပီး ေၿပာေပးေဖာ္ရလုိ႕”
“ႏုိ႕ ဒါေပမဲ႕
ၿမတ္စြာ အရွင္က ထပ္ေၿပာေသးတယ္ဗ်ာ၊
အဝိဇၨာ ဆုိတာ
တဲ႕ ‘ဆင္းရဲၿခင္း’ ကုိ ေအာ္ ဆင္းရဲလွပါလား လုိ႕ မသိမွဳ၊ ‘ဆင္းရဲၿခင္း’ ၿဖစ္ေပၚလာရာ
အေၾကာင္းရင္းအေၿခခံ တရားကုိ မသိမွဳ၊ ‘ဆင္းရဲၿခင္း’ ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္ကုိ မသိမွဳ၊ နိဗၺာန္ကုိ
ေရာက္ေၾကာင္း အက်င္႕တရားကုိ မသိမွဳ ေၾကာင္႕ ဒီလုိ သံသရာ ခ်ာခ်ာလည္ၾကီးထဲ မဆုံးႏုိင္တဲ႕
ဒုကၡေတြ ေသာကေတြ ရစ္ပတ္ေခြၿခင္း ခံေနရၿခင္းၿဖစ္တယ္ လုိ႕ေလ၊ စကားမစပ္ ဟုိကဗ်ာေလးလဲ ၾကားဖူးတယ္ဟုတ္”
“ဘယ္ကဗ်ာတုန္း
ကုိယ္႕လူရ”
“မသိမွဳေၾကာင္႕
ထင္ရာလုပ္ ထင္ရာလုပ္ေတာ႕ ဒုကၡေရာက္ ခ်ာလည္ ဒုကၡေရာက္ ဆုိတာေလ”
“အုိးးးးးးး
ကုိရင္သာကီ က စာေတြ ေမ႕ေသးဘူးပဲ”
“ေရာ္ ကုိယ္႕လူရယ္
လူအခ်င္းခ်င္း အထင္ေသးၿခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ ေတာ႕လားဗ်ာ”
“အံမယ္ ထားပါေတာ႕
ထားပါေတာ႕ ကုိယ္႕လူလဲ ဒီေန႕ ဘာၿဖစ္ေနမွန္းကုိ မသိဘူးေနာ္ ဘာပဲ ေၿပာလုိက္ေၿပာလုိက္ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္
စကားလုံးေတြပဲ ထြက္လုိ႕”…….
“ဟဲ ဟဲ ဒါကေတာ႕
ဗ်ာ တခါတေလေတာ႕လဲ လူဆုိတာ ဂုဏ္သေရရွိ သိကၡာရွိ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ ေနလုိေသးသကုိးဗ်ာ”
No comments:
Post a Comment