သူရဲေကာင္း ဆုိတာ.. ကံၾကမၼာကုိ စစ္ကူမေခၚပဲ တုိက္ပြဲ၀င္ရဲတဲ႕သူကုိ ေခၚတယ္...

Sunday 11 August 2013

တစ္ကုိယ္ေရ ညမ်ား..........


ရန္ကုန္မုိးရဲ႕ ပက္ပက္စက္စက္ၾကား တစ္ပါးေန ခန္းက်ဥ္းေလးဟာ
ႏုိင္းၿမစ္ဝွမ္းက ပိရမစ္ တစ္ေကာင္ရဲ႕ တိတ္ဆိတ္ၿခင္းမ်ဳိးနဲ႕ တုတ္တုတ္မွ် မလွဳပ္၊
ဘဝမွာ တခါတေလ တစ္ေယာက္တည္းေနရတာ နားၿငီးသက္သာ ခ်င္ သက္သာ လိမ္႕မယ္၊
ဒါေပမဲ႕ သရဲေတာ႕ ေၾကာက္သားေပါ႕၊
တိတ္ဆိတ္ၿခင္းေတြ ကုိ ကန္ထရုိက္ ဆြဲထားတဲ႕ သုံည ဆန္ဆန္ ရန္ကုန္က မဇၥ်ိမ ၿပန္ ကုိယ္႕အတြက္ေတာ႕ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ႏုိင္လွတာ ေၿပာစရာေတာင္ လုိမယ္မထင္၊
တကယ္ေတာ႕ ရန္ကုန္ ၿမဳိ႕လည္ေခါင္ ေက်ာင္းေပၚတတ္ၿပီး အရညဝါသီ လုပ္ရတာ ခပ္ေပါေပါေတာ႕ ဆန္ေနမလားပဲ ။
…………………………………………………
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ေလာက္က မေထရ္ၾကီးတစ္ပါးရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေရ ေန႕မ်ားထဲ တုိးဝင္ၾကည္႕ေတာ႕
သဒၶါစိတ္နဲ႕ ပီတိက ကုိယ္ ခႏၶာ အႏွံ႕ က်ဲၿဖန္႕လုိ႕သြားသည္။
ဗုဒၶရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ႕ ဓမၼကုိ အဦးဆုံး ထုိးထြင္း၍ သိေတာ္မူတဲ႕ အရွင္ေကာ႑ည မေထရ္ၿမတ္ၾကီးရဲ႕ အေၾကာင္းဟာ ပိဋကတ္ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဆိတ္သုန္းေနခဲ႕တာပါ၊
သုိသုိသိပ္သိပ္ေနေတာ္မူတတ္တဲ႕ ေထရ္ရွင္ဟာ သာသနာေတာ္မွာ အဦးဆုံး ရဟန္းအၿဖစ္သုိ႕ ေရာက္ခဲ႕တာ ၿဖစ္သလုိ အဦးဆုံး ဓမၼကုိ ရရွိခဲ႕သူလည္း ၿဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူစဥ္အခါက မိမိပါရမီေတြ အလုိက္ အဂၢသာဝ မဟာသာဝက ပကတိသာဝက ဆုိၿပီး သာဝက သုံးမ်ဳိးကြဲၿပားပါတယ္၊
အဂၢသာဝက ဆုိတာ အၿမတ္ဆုံး တပည္႕ႏွစ္ပါးၿဖစ္တဲ႕ လက္ဝဲေတာ္ရံ လက္ယာေတာ္ရံ အရွင္ႏွစ္ပါးပါ၊
မဟာသာဝက ဆုိတာ ေထရ္ၾကီးဝါၾကီး မေထရ္မ်ားၿဖစ္တဲ႕ အရွင္ယသ အရွင္မဟာကႆပ နဲ႕ အရွင္ေကာ႑ညတုိ႕ ပဥၥဝဂၢီ ငါးပါး စသည္႕ေထရ္ရွင္မ်ား ၿဖစ္ၿပီး၊
ပကတိသာဝက ဆုိတာကေတာ႕ အၿခားေထရ္စဥ္ဝါလုိက္ သံဃာေတာ္ေတြပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶရွင္သာသနာရဲ႕ ထုံးစံအရ ဆြမ္းခံၾကြတဲ႕ အခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေနာက္ေတာ္ပါး ေထရ္စဥ္ဝါလုိက္ စီတန္းၿပီး ၾကြရေပမဲ႕ တရားေဟာတဲ႕ အခ်ိန္ ပရိတ္သတ္နဲ႕ အညီထုိင္ေတာ္မူတဲ႕ အခါမွာေတာ႕ ဗုဒၶရွင္ဟာ အလယ္ဗဟုိဓမၼပလႅင္မွာ ထုိင္ကာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ညာဘက္မွာ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ဘယ္ဘက္မွာ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ တုိ႕က ထုိင္ေတာ္မူၿပီး အဲ႕ေနာက္မွာမွ ေထရ္စဥ္ဝါလုိက္ အစဥ္တုိင္း ထုိင္ေတာ္မူၾကရတာပါ။
ဒါေပမဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ ဝါ အရေရာ သိကၡာအရေရာ သက္ေတာ္အရပါ ၾကီးရင္႕ေတာ္မူသူလည္း ၿဖစ္၊
နဂုိပင္ကုိယ္ဓာတ္ခံ စိတ္ရင္းအရလည္း မေထရ္ၿမတ္ၾကီးေပၚမွာ ၾကည္ညဳိရင္းစြဲရွိတဲ႕ အဂၢသာဝက အရွင္ႏွစ္ပါးဟာ အရွင္ေကာ႑ည မေထရ္ၿမတ္ၾကီး ေရွ႕မွာ ေနရာယူရတာ ရွက္ႏုိးအားနာေတာ္မူသတဲ႕။
ဒါကုိ သိေတာ္မူတဲ႕ ေထရ္ရွင္က
“အဂၢသာဝက ေထရ္ရွင္ေတြဆုိတာ သာသာနာေတာ္မွာ ၿမတ္စြာဘုရားၿပီးရင္း ပါရမီေတာ္ အရွည္ၾကာဆုံး တစ္သေခ်ၤနဲ႕ ကမၻာတစ္သိန္းၿဖည္႕က်င္႕ရတာ ၿဖစ္သလုိ၊ ေလာကအက်ဳိး သာသာနာ႕အက်ဳိးကုိလဲ ဗုဒၶရွင္ၿပီးရင္း အစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ဆုံး ပုဂၢဳိလ္ေတြၿဖစ္တယ္၊ ဒီလုိပုဂၢဳိလ္ၿမတ္ေတြဟာ ငါ႕ေၾကာင္႕ ရွက္ႏုိးအားနာ အေနထုိင္ခက္ေနတာဟာ မၿဖစ္သင္႕တာပဲ”
လုိ႕ ေတြးေတာ္မူပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ဗုဒၶရွင္ဆီ ဆည္းကပ္ဖူးေၿမာ္ၾကတဲ႕ လူ နတ္ ၿဗဟၼာ ေတြဟာ ဗုဒၶရွင္ဆီက အၿပန္၊ တပည္႕ဦးၿဖစ္တဲ႕ မေထရ္ၿမတ္ၾကီးဆီကုိ ဝင္ဝင္ ဖူးေၿမာ္ၾကပါသတဲ႕။ ဧည္႕သည္လာၿပီ ဆုိတာနဲ႕ ဓမၼစကားေၿပာ အာလာပ သလႅာပ ေၿပာနဲ႕ အလုပ္ပုိ တစ္ခုလုိ႕ ယူဆၿပီး၊ အရိယ ဝိဟာရလုိ႕ ေခၚတဲ႕ ဖလသမာပါတ္ဝင္စားၿပီး တိတ္တိတ္ဆိတ္ တစ္ပါးတည္း သီတင္းသုံးလုိတဲ႕ အရြယ္အုိ မေထရ္ၿမတ္ရဲ႕ ေနဝင္ခ်ိန္ေတြမွာ ဆိတ္ၿငိမ္စြာ ၿဖတ္သန္းသြားလုိစိတ္ တဖြားဖြား မေထရ္ၿမတ္ရဲ႕ သႏၱာန္ေတာ္မွာ ၿဖစ္တည္ေနခဲ႕တာ ေန႕ေပါင္းမ်ားစြာပါ။
တေန႕မွာေတာ႕ ဒီလုိ အေၾကာင္းၿပခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႕ မေထရ္ၿမတ္ဟာ
လူသူေလးပါး ကင္းတဲ႕ ဆဒၵန္ေရအုိင္အနီး သြားေရာက္ေနထုိင္ခြင္႕ ဗုဒၶရွင္ဆီ ပန္ၾကားၿပီး ဆဒၵန္အုိင္အနီး မ႑ာကိနီ လုိ႕ေခၚတဲ႕ ေရကမ္းဆိပ္မွာ တစ္ပါးတည္း သြားေရာက္ သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ႕ပါတယ္။
အဲ႕ဒီအရပ္ဟာ ပေစၥက ဗုဒၶါ အစဥ္ဆက္ သီတင္းသုံးခဲ႕တဲ႕ ေနရာၿဖစ္လုိ႕ ကမ္းဆိပ္နားမွာရွိတဲ႕ ဆင္ေပါင္း ရွစ္ေထာင္တုိ႕ဟာ အရိယာ သူေတာ္စဥ္မ်ားကို ခ်ဳိးေရ ေသာက္ေရ သုံးေရ သစ္သီးဝလံမ်ားပါ ဆက္ကပ္ လုပ္ေၾကြးတတ္ၾကပါသတဲ႕၊ အနီးနား ဟိမဝႏၱာ ေကလာသ ေတာင္မွာ ေနတဲ႕ နာဂဒတၱလုိ႕ေခၚတဲ႕ နတ္သားကလဲ ေထာပတ္ႏုိ႕ဆြမ္းေတြနဲ႕ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ပါသတဲ႕။
မေထရ္ၿမတ္ဟာ အဲ႕ရြာေလးမွာပဲ ၁၂ ႏွစ္တုိင္တုိင္ သီတင္းသုံးေတာ္မူၿပီး
အာယုသခၤါရ လႊတ္ေတာ္မူခါနီး ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္မွာေတာ႕ ၿမတ္စြာဘုရားထံ လာေရာက္ကာ “တပည္႕ေတာ္ ေကာ႑ည ၿဖစ္ပါတယ္ ဘုရား” လုိ႕ မိမိ အမည္နာမ ကုိ ထုတ္ေဖာ္ေလွ်ာက္ၾကား ကန္ေတာ႕ပါတယ္။
မေထရ္ၿမတ္ၾကီးကုိ မသိမွီၾကတဲ႕ ရဟန္းငယ္ေလးေတြက “ဘယ္က ရဟန္းအုိၾကီးပါလိမ္႕ဟ” ဆုိၿပီး ၿပစ္မွားမိၾကမွာ စိုးေတာ္မူတဲ႕ အတြက္ မိမိနာမည္ကုိ ထုတ္ေဖာ္ေလွ်ာက္ထားရၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္တဲ႕။
ဧကစာ ရဟန္းၿမတ္တစ္ပါးရဲ႕ တိတ္ဆိတ္ၿခင္းမ်ဳိးက တကယ္႕ကုိ ၿမင္႕ၿမတ္လွတာပါ ။
ဘာပဲ ေၿပာေၿပာ ေတြးမိတုိင္း ေတြးမိတုိင္း မေထရ္ၿမတ္ၾကီးရဲ႕ သာသနာေတာ္ အက်ဳိးအတြက္ ညီေနာင္ေတြေပၚကုိ ငဲ႕ညွာ ေတာ္မူတဲ႕ စိတ္၊
မိမိ ဂုဏ္သတင္းအတြက္ စုိးစဥ္းမွ် ငဲ႕ကြက္ေတာ္ မမူပဲ အရာရာကုိ စြန္႕လႊတ္ အနစ္နာ ခံရဲတဲ႕ စိတ္၊
အၾကိမ္ၾကိမ္ လက္အုပ္ခ်ီ ဦးညႊတ္ မဆုံး
အတူေန သဒၶိ ဝိဟာရိက သူငယ္ခ်င္းေတြက အခန္းက်ဥ္းေလးထဲ တစ္ပါးတည္းေနတဲ႕ ကုိယ္႕ကုိ အားေပးၾကသည္၊
“ကုိယ္႕လူ တစ္ပါးတည္းေနတာ မေၾကာက္ဘူးလား၊ ကုိယ္႕လူေနတဲ႕ အေဆာင္မွာ သရဲ ရွိသဗ်၊ သုံးေကာင္ေတာင္ဗ် သုံးေကာင္ေတာင္၊”
ဘာပဲ ေၿပာေၿပာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းတစ္ပါးမွာ ထိန္႕လန္႕မွဳ ဆုိတာ ရွိေပမဲ႕၊
‘မမွဳေပါင္’ ဆုိတဲ႕ အထာနဲ႕ ၿပဳံးၿပဳံးေလးပဲ ေနေပးခဲ႕ရတာပါ၊
………………………………………………………………………………
အင္းဝေခတ္ရဲ႕ မင္းဆရာ ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက တစ္ပါးတည္း တိတ္ဆိတ္စြာ သီတင္းသုံးေတာ္မူေနတဲ႕ ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးကုိ
“ငါရွင္႕ တစ္ပါးတည္း သီတင္းသုံးေနတယ္၊ မေၾကာက္ဘူးလား ဗ်ာ”လုိ႕
ရုိးရုိးၾကီး ေမးေတာ္မူေတာ႕
“ေၾကာက္၍ပင္ တစ္ပါးတည္း ေန၏၊ ငါ႕ရွင္တုိ႕မ်ား ပရိတ္သတ္ ေလးပါးၾကား မင္းဆရာ လုပ္ေနေတာ္မူတာ သတိၱေကာင္းပါေပ႕ဗ်ာ”
လုိ႕ ၿပန္ေၿဖေတာ္မူပါသတဲ႕။
ကုိယ္႕မွာရွိတဲ႕ ေၾကာက္ၿခင္းတရားေတြက သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြ ၿမင္ေတာ္မူရင္ ကဲ႕ရဲ႕ခ်င္စရာ ၿဖစ္ေနမွာပါ၊
သုိ႕ေပမဲ႕ ကားေမာင္သံေတြၾကား ကုိယ္႕အခန္းငယ္ေလးက တိတ္ဆိတ္က်လုိ႕
အေၾကာက္တရားေတြဆီ လမ္းလႊဲ မသြားေအာင္ပဲ သမာဓိေတြ ခုိင္မာေနဖုိ႕ လုိအပ္ေနဆဲ ဆုိတာ
ေထရ္ရွင္သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ားရဲ႕ တကုိယ္ေရ ေန႕မ်ားဆီသုိ႕ လွမ္းေမွ်ာ္ ဦးညႊတ္လွ်က္…………………
(သာကီလုလင္)

1 comment:

  1. အရွင္ေကာ႑ည မေထရ္ၿမတ္ၾကီး ဆိုတဲ့ ဧကစာ ရဟန္းၿမတ္တစ္ပါးရဲ႕ တိတ္ဆိတ္ၿခင္းမ်ဳိးကို သိခြင့္ရလို႔ ၀မ္းသာမိရပါတယ္ ...

    ReplyDelete